Vetchozrakost (Presbyopie) je oční vada, při které dochází k poruše akomodace – schopnosti zaostřování oka. Má český nelichotivý název vetchozrakost.
V průběhu stárnutí oka se časem snižuje elasticita a plasticita oční čočky. Kolem 45. roku života se akomodační schopnost oka snižuje na hranici, kdy začínáme pociťovat únavu a bolest očí při náročných činnostech na blízko, např. při čtení.
Nejdříve se presbyopie začíná projevovat u lidí s dalekozrakostí, kteří již problém s viděním na blízko mají. Mnohem déle se objevuje u krátkozrakých, ale u pacientů s krátkozrakostí s -4,00 dioptriemi a více se presbyopie neobjeví nikdy.
Klasický presbyop je 45 - 50 letý muž, který mžourá na noviny, které si drží 40 cm od očí, aby vůbec přečetl písmenka - vyzkoušejte si, jak vypadá presbyopie ve skvělé hře Baush&Lomb.
Příznaky presbyopie:
Presbyopie se koriguje tzv. multifokálními nebo bifokálními kontaktními čočkami, které pacientovi zabezpečují správné vidění na všechny vzdálenosti – řeší se to korekčními zónami na čočce na dálku a na blízko, jejichž dioptrický rozdíl se nazývá adice. Ta je v začátcích cca +1,00 dioptrie.
Telefon: 727 887 352
E-mail: info@prima-cocky.cz
Andrea Votavová
Revoluční 1017
290 01 Poděbrady
Cookies se používají k ukládání vašeho nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu a reklam. Informace o užívání našich stránek také sdílíme s našimi partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky.
Technické cookies Tyto cookies jsou potřebné pro Váš pohodlný nákup a správné fungování e-shopu. |
|
Google Ads Platforma pro reklamu ve vyhledávání, bannerovou reklamu, YouTube reklamu, retargeting, měření konverzí. |
|
Google Analytics Analytický a marketingový nástroj pro zjišťování chování uživatele na stránce, za účelem návrhu lepšícho rozvržení, funkcionalit a dalšího vylepšování stránek, profilování uživatele a cílení personalizované reklamy. |
|
Smartsupp Nástroj pro instantní komunikaci s klientem |
|
Seznam.cz Retargeting pro lepší cílení reklamy. |
|
Facebook Slouží k lepšímu zacílení reklamy v rámci reklamní sítě Facebook |